top of page
Pink Rose

Getuigenissen

"Het zijn onze emoties die maken dat we mens zijn. Zonder emoties zouden we slechts robots zijn."

​

​

In dit werk heb ik het voorrecht om mensen te ontmoeten op hun prachtigst: wanneer de maskers langzaam afglijden, de ogen spreken, en de echtheid te voorschijn komt. Het doet me deugd om te zien en te horen welke impact de ontwikkeling van Emotionele Intelligentie op hen heeft. Niet enkel tijdens de coaching of training zelf, maar vooral nadien. 

​

Hieronder deel ik graag een aantal getuigenissen van mensen die deze impact hebben ervaren.

"Yannick is een toffe madam bij wie ik me meteen op mijn gemak voelde. Ze heeft ons begeleid om als management team een stapje verder te kunnen gaan in onszelf blootgeven aan elkaar. Ze slaagt er als geen ander in een omgeving te creëren waar het veilig voelt vrijuit te spreken met groeiend begrip en respect voor elkaar als resultaat. Ook het volledige Enerdo-team hebben we ondergedompeld in deze Yannick-vibe. Een beetje buiten de comfortzone van de meesten, en toch maakte de gezonde spanning voor de start van de workshop snel plaats voor open gesprekken, zelfreflectie, feedback en complimenten aan elkaar. Met een belangrijke rode draad: onze eigen en elkaars kwaliteiten durven benoemen en – misschien nog belangrijker – durven zien en horen! 

Yannick voelt goed aan wat de groep nodig heeft om zich veilig te voelen en zich te durven smijten en met een belangrijke gedachte te kunnen terugkeren naar de werkplek: alle kwaliteiten zijn waardevol, het is ok om jezelf te zijn in job, je kwaliteiten te durven tonen, fouten te maken en te durven ondernemen – dankzij de warme steun van Yannick."

Sara Jans -  HR verantwoordelijke Enerdo

​

​

"Depuis plus de 10 ans Yannick codéveloppe et facilite la formation Transition to Team Management, une formation essentielle pour tous les nouveaux people managers chez L’Oréal. Tant dans ses coachings individuels que dans les coachings en groupe, Yannick obtient des résultats impressionnants. Alliant franchise et sensibilité humaine, à chaque nouvelle demande ses conseils pertinents nous permettent d’affiner et de concrétiser les trajets de coachings en vue d’obtenir un plus grand impact."

Stephanie Cols - L’OREAL HR Manager Belgium

​

​

"Voor ons team heeft het werk met Yannick voor een betere groepsdynamiek gezorgd, in die zin dat we vandaag sneller zaken bespreekbaar maken en dit ook persoonlijk doen. Niet meer in groep of via secundaire circuits. Yannick heeft zoveel kennis en tools die ze losjes uit de mouw schudt op het moment dat het nodig is. Onze collega’s hebben handvaten meegekregen waar ze vandaag nog steeds mee aan de slag gaan.

Ook voor mij persoonlijk heeft het traject me veel opgeleverd. Ik ben als mens gegroeid, weet veel beter wie ik ben en waar ik gelukkig van word, wanneer ik in mijn kracht kom of wanneer net niet. Door die kennis heb ik bewust bepaalde keuzes gemaakt die me op langere termijn gelukkiger hebben gemaakt. Zowel professioneel als privé. Heel oprecht: iedereen verdient een Yannick in zijn/haar leven!"

Stéphanie Michiels - HR director The Reference

​

​

“Ik heb deze training echt ervaren als een deep dive, er zijn bij mij emoties naar boven gekomen waarvan ik niet wist dat ik ze had. Ik kan nu veel beter met mijn emoties omgaan en ze overbrengen op collega’s. Ik heb voor het eerst sinds lang rust gevonden.” 

Manager Absolem

 

 

“Ik heb tips gekregen die mijn leven in positieve zin veranderd hebben. De trainer geeft de ruimte en het vertrouwen om met elke situatie om te kunnen. Goede mix tussen intervisie, cases en reflexie. Er wordt ingespeeld op de noden van de cursisten. Er wordt veel van de cursisten verwacht, maar dat krijg je dubbel en dik terug.”

Anoniem

 

​

“Ik heb zoveel opstoken uit deze opleiding. Ik heb geleerd mijn emoties te erkennen, stil te staan bij mijn emoties en ze toe te laten. Hierdoor ben ik eindelijk voor mezelf gaan zorgen op een fundamenteel niveau. Ik heb hulp gevraagd én aanvaard. Dat maakt dat ik zoveel meer in mijn kracht sta. Het is en blijft de opleiding waar ik het allermeest aan heb gehad en die me ook voor altijd zal bij blijven. Ik denk er met heel veel warmte aan terug en put er nog steeds kracht uit. Het is echt een opleiding die ik aanraad voor iedereen! 

HS - Purchase and Procurement Manager ZINQ Groep, België 

 

 

“Als ik terugblik op de opleiding dan heeft het me het een paar stevige handvaten gegeven om mijn emotionele pieken en dalen op te vangen. Ik herken nu wat er met me gebeurt en kan ook gepast reageren. Ik durf tijd te vragen, mijn emoties te benoemen en dat heeft me als persoon zoveel zelf zekerder gemaakt.  Ook binnen mijn teams zijn emoties bespreekbaar, ze zijn er toch en onderdrukken heeft geen zin. 

De manier waarop de opleiding is opgebouwd is echt fijn. Een goede theoretische basis en daarna oefenen, oefenen en oefenen. Yannick creëert een veilig kader, waardoor het echt makkelijk is om je open te stellen.” 

Femke Lintelo - Operationeel verantwoordelijke en partner Bonache

 

 

“Emoties zijn er altijd”, één van de opmerkingen van Yannick tijdens de cursus die blijft hangen en impact maakt. Nu een half jaar later accepteer en respecteer ik mijn emoties veel meer en durf ze ook meer te laten zien. In deze opleiding wordt op een dieper niveau gewerkt met je emoties zodat je daadwerkelijk stappen kunt zetten om emotioneel intelligent te worden. De begeleiding hierbij van Yannick was erg professioneel.”

Wilma Dondergoor - coach 

 

wouter-torfs.jpeg

Wouter Torfs is een man en bedrijfsleider die emoties een volwaardige rol geeft, niet enkel privé, maar ook in professionele context. Tot 6 maal toe werd hij uitgeroepen tot beste werkgever van het jaar. Als 'geheim' van dit succes haalt hij ook de ontwikkeling van Emotionele Intelligentie bij zijn medewerkers aan. 

​

Een paar stukjes uit zijn boek 'Werken met hart en ziel' gaan expliciet over de trainingen die ik mocht geven binnen zijn bedrijf. Ik deel zijn getuigenissen graag hieronder:

"... Wederom begeleidde Yannick ons schitterend. Zij zorgde vooral voor veel veiligheid, zodat iedereen zich zonder schroom tegenover elkaar durfde uitspreken. Het werden twee intense dagen rond 'waardering leren geven én krijgen', wat voor de meeste mensen al minstens even moeilijk was. We werkten met het kernkwadrant van Ofman en we leerden elkaar daardoor beter kennen en begrijpen. We eindigden met het op papier zetten van goede voornemens over 'echt 'contact maken, elkaar vanuit het hart te ontmoeten en daarin eens een risico te nemen. Die voornemens prijken momenteel op een grote flap op de boekhoudafdeling. Je kunt er niet naast kijken.

Tot mijn grote opluchting ervoer ik dat er sindsdien binnen mijn afdeling echt iets veranderd is. Ik doe alvast mijn best om mijn mensen voortaan anders te benaderen. Daar aan werken is voor mij een prachtig voorbeeld van een Great Place to Work."

​

"... Voor het avondprogramma had Yannick, de coach, iedereen gevraagd om een persoonlijk voorwerp waaraan hij of zij veel belang hecht mee te brengen. Wegens het persoonlijk karakter van de verhalen ga ik er niet dieper op in. Wel opmerkelijk was dat we hoewel we gemiddeld vijftien jaar samenwerken - elkaar toch niet zoals verwacht door en door kennen. Integendeel! We hoorden prachtige verhalen en verhaaltjes. Er werd hard gelachen en er werd ook geweend. Het is zoals Frederic Laloux zegt: 'Des te meer je van iemands levensreis weet, des te meer vertrouwen je opbouwt!' (Laloux, o.c.)"

Wouter Torfs - CEO Schoenen Torfs

bottom of page